zaterdag 15 januari 2011

Almere Bereikbaar

Ik heb geen rijbewijs. Mijn Lief rijdt in een auto van zijn werkgever, maar die laten we zoveel mogelijk staan. We fietsen vaak en graag. Naar mijn werk reis ik per trein. Dat is geen onverdeeld genoegen. De treinen zijn vol, zeker in de spits.

Vandaag sta ik op een bedompt balkon. Omdat ik als laatste instapte heb ik een plekje bij de deuren. Hortend en stotend trekt de trein op. Als we Almere Poort passeren, vraag ik me af wat er gebeurt als de treinen over 2 jaar stoppen op 't nog te bouwen station. Volgens mij past er dan niemand meer bij. De verdubbeling van de Flevolijn is van de baan en ik heb de indruk dat de politiek zich voornamelijk bezighoudt met meer asfalt.

In Almere Vandaag las ik over nieuwe plannen van de Stichting Almere Bereikbaar. De huidige Flevolijn omzetten in een sneltram of metrolijn, en een nieuwe snelle spoorlijn langs de A6 met een station bij het Weerwater. Ik ben benieuwd of de discussie over de infrastructuur van Almere hiermee een nieuwe impuls krijgt. Volgens mij is dat nodig.

2 opmerkingen:

  1. Dat asfalt is ook nodig, helemaal als poort straks uitontwikkeld is, maar ben het met je eens, de treinverbindingen moeten uitgebreid worden en dan het liefst voordat alles helemaal vast komt te staan (dan zullen ze de noodzaak wel in zien maar laten ze dat nou es voor zijn)

    x Lau

    BeantwoordenVerwijderen